Saturday 11 October 2014

Reflektsioonid 1, 2 ja 3

Võtan aega ja mõtlen tagasi siiani külastatud koolide üle. 

1. külastus - 5. september, Pelgulinna Gümnaasium

Kursuse läbiviija ja Pelgulinna Gümnaasiumi IT-Arendusjuht ja õpetaja Birgy Lorenz tutvustas kooli, näitas erinevaid klasse ja muid ruume ning andis ülevaate koolis kasutatavast IKTst ning enda tööst. 
Tekkinud mõtted, mis kõrva taha jäid: 
1. enne IKTga seotud vahendite hankimist kaalu selle vajalikkust, otstarbekust, ning enne ostu uuri hindu (kas kõige kallim  või hoopis kõige odavam on ikka parim?) ja garantiid, jälgi mälumahtusid; 
2. vahendid, mis on kooli taristuga seotud (alates kaablitest lõpetades mälupulgaga, s.o. võrk + seadmed);
3. BYOD - Bring Your Own Device, selle kasutamise võimalikkus ja riskid, ohud;
4. tee lühikoolitusi (nt 10-15 minutit, saab teha vahetunni ajal);
5. lase õpetajatel ise kogeda, uurida, katsetada; 
6. kiida!
7. liitreaalsus tungib sisse! 
8. ära võta liigselt palju ülesandeid!


2. külastus - 19. september, Gustav Adolfi Gümnaasium

Kooli ja HT tööd tutvustas GAGi haridustehnoloog Ingrid Maadvere. 
Meelde jäi: 
1. arvutiõpetust õppekavas eraldiseisva ainena pole, on lõimitud; 
2. sea haridustehnoloogilised eesmärgid ja liigu järjepidevalt nende suunas; 
3. haridustehnoloogi ja IT- tugi töötab arvutiklassis (abi ja nõu õpetajale ning õpilasele kohe käepärast võtta); 
4. katseta erinevaid seadmeid; 
5. loo abistavaid juhendeid, suuna õpetajaid neid vaatama (ka teiste poolt valmistatud);
6. arvutiklasside broneerimissüsteem; 
7. programmeerimine ja robootika tungib üha enam kooli!


3. külastus - 3. oktoober, Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor

Kooli tutvustas ja HT tööst andis ülevaate haridustehnoloog Anneli Rumm. 

Meelde jäi: 
1. õppehooned viies erinevas Eesti linnas (Tallinn, Narva, Tartu, Pärnu, Viljandi)
2. IT-osakonda kuuluvad osakonna juhataja, programmeerijad, IT-tugisepetsialist, haridustehnoloog ja raamatukoguhoidja-haridustehnoloogi abi;
3. maatriksjuhtimine
4. HT administreerib Moodle'it, osaleb arendusprojektides, arendab ÕISi, loob e-raamatukogu kontseptsiooni ja viib selle ellu, koolitab ja teavitab õpetajaid e-õppe alaselt;
5. ÕIS! (dokumendihaldus, seotus Moodle'iga, uudised jms)
6. Videokonverentsi läbiviimise võimalus - 5 õppekeskust, õpilased saavad kodus õppetööst osa saada; 
7. eelkutseõpe! 
8. ööüritused koolis. 

No comments:

Post a Comment