Wednesday 10 December 2014

Iseseisev töö

Valisin iseseisvaks tööks Office 365 kasutusjuhendi koostamise. Valisin selle teema kuna käesoleva õppeaasta algusest on see aianduskoolis kasutuses. Kasutusse võeti see pilvepõhine rakendus kiirelt ja ilma koolitusteta. Kasutajateks on kogu meie koolipere (töötajad ja õpilased). Samuti on käesoleva õppeaasta kooli üheks arengueesmärgiks Office 365 töösse rakendamine ja maksimaalne ning sihipärane kasutamine. Kokku peaks täna aianduskoolis olema Office 365 kasutajaid umbes 900-1000 inimest (õpetajad, teised kooli töötajad ja õpilased). Kirjeldatud olukord on tekitanud reaalse vajaduse sellise, tavakasutajale mõeldud juhendi järele. 

Juhend vajab kindlasti veel täiendamist, sest see ei kata päris kõiki Office 365 võimalusi. Esialgselt võtsin eesmärgiks endale süsteemi selgeks tegemise ja enam kasutust leidvatele võimalustele kontsentreerumise. Juhendi koostamisel lähtusin ka õpetajate ja kooli töötajate soovidest. 
Juhendi koostasin veebilehena, mis on leitav siit

2 comments:

  1. Tutvusin selle juhendiga ja tundus olevat sarnane googlega. Kas sa kasutad ise ka googlet? Miks just kasutada seda Office 365, mis on selle eelised võrreldes googlega?

    ReplyDelete
  2. Jah! Olen Google kasutaja ka. Miks meil just Office 365 kasutuses on? Ei teagi! Otsus tuli suvel ja direktori poolt. Meile anti tööriist kätte ja pidima tööle hakkama.
    Eeliseks on vast see, et dokumendihaldus on väga sarnane MS Office'iga. Kes töötab sellega, on väga lihtne üle minna. Muus osas eeliseid ei oskagi tuua. Pigem olen leidnud mitmeid puudusi. Nt toimimine Safaris on häiritud, chat selles üldse ei tööta. Minu jaoks on Office 365 liigselt aeglane, eriti kirjade saatmine. Uue kirja "nupule" klõpsin vähemalt 10 korda enne kui aken avaneb, ja siis avaneb neid muidugi ka sama palju kui klõpse sai tehtud. :)
    Juhendisse ei toonud välja blogi ega lehtede (Sites) funktsioone. Neid saab jagada ainult oma n-ö omas seltskonnas ehk siis mina saan jagada tehtut ainult nendega, kellel on aianduskooli Office'i konto. Väljapoole ei saa. Google'iga selliseid probleeme pole.
    Kirjade saatmisega on tekkinud ka paar korda probleem, kirjale vastamisega. Postkast on saatnud teate, et pole lubatud tollele aadressile kirju väljastada. Siis olen saatnud esmalt koopia enda gmail'i postkasti ja sealt edasi. Tegemist võib olla ka administraatori poolt kehtestatud piiranguga, kuid seda poolt alles õpin. Meil tegeleb Office 365 administreerimisega IT-spetsialist.
    Kui ma Sulle ausalt ütlen, siis mulle meeldib Google rohkem. Kuid see on minu emotsioon... :)

    ReplyDelete